Skip to content

Kezdeti teendők elsőéveseknek

A NEPTUN rendszer

A hallgatók egyetemi élete során minden ügyintézéssel kapcsolatos esemény egy egységes tanulmányi rendszer, a NEPTUN rendszer köré épül. Itt van lehetősége a hallgatónak beiratkozni, bejelentkezni az adott félévre, tantárgyat vagy vizsgát felvenni stb. 

Ahhoz, hogy az egyetemi tanulmányaidat zökkenőmentesen kezdhesd meg, a következő teendőket szükséges előzetesen elintézned:

  • Adóazonosító jel és bankszámla: Az egyetemi tanulmányok megkezdéséhez fontos, hogy rendelkezz adóazonosító jellel, valamint bankszámlával.
      • Példa: “Ne19990101” a jelszó egy 1999. jan. 1-jén született hallgató esetén.
      • Az első belépéskor változtasd meg a jelszavadat és jól jegyezd meg! (A tanulmányaid során nagyon sokszor lesz szükséged rá.)
      • Ha elfelejtetted a jelszavad, úgy a Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) munkatársainál igényelhetsz újat. 
  • Belépés a NEPTUN rendszerbe: A NEPTUN rendszer végig fog kísérni tanulmányaid során. A NEPTUN rendszerbe a felvételi határozatban szereplő Neptun kóddal tudsz belépni, a jelszó pedig „NeÉÉÉÉHHNN”, ahol az „Ne” után a születési dátumodat kell írnod.  
      • Példa: “Ne19990101” a jelszó egy 1999. jan. 1-jén született hallgató esetén.
      • Az első belépéskor változtasd meg a jelszavadat és jól jegyezd meg! (A tanulmányaid során nagyon sokszor lesz szükséged rá.)
      • Ha elfelejtetted a jelszavad, úgy a Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) munkatársainál igényelhetsz újat. 
  • Adatok ellenőrzése: A Neptun rendszerbe lépés után feltétlenül ellenőrizd az adataidat a “Saját adatok” / “Személyes adatok” menüpontban. 
      • A hiányzó adatokat (pl.: TAJ szám, adóazonosító jel, bankszámlaszám, hivatalos email cím, igazolvány szám, stb.)  töltsd ki.
      • A NEPTUN rendszer a megadott adatok alapján fogja majd generálni a beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat. (Előfordulhat, hogy az adatok a módosítás után csak rövid idő elteltével frissülnek)
  • Bejelentkezés: Minden hallgató köteles nyilatkozni minden félév elején, hogy az adott félévet aktív vagy passzív státusszal szeretné megkezdeni. A bejelentkezést a NEPTUN rendszerben az “Ügyintézés”/ “Beiratkozás/Bejelentkezés” felületen, az adott félév kiválasztását követően a “+” gombra kattintva a “Bejelentkezés” opcióval lehet megtenni. 

Fontos, hogy a kezdeti teendők elintézése feltétele a beiratkozásnak, enélkül a beiratkozás nem végezhető el. A beiratkozásra minden félévben a regisztrációs héten van lehetőség, ekkor létesítesz hallgatói jogviszonyt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel.

BME címtár és eduID bejelentkezés

A távolléti oktatás során különösen fontossá vált az Office 365 csomag, amely az Egyetemisták számára díjmentesen hozzáférhető. A programok telepítéséhez szükséges lesz címtáras azonosítóra és eduID bejelentkezésre. Az Office 365 csomag a következő fontosabb programokat tartalmazza:

  1. Microsoft Word
  2. Microsoft Excel
  3. Microsoft PowerPoint
  4. Microsoft Teams

 A program telepítéséhez szükséges pontos információkat ezen a linken találhatod meg.